حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح ابوطالب مشهد تا ۱۵۵ روز دیگر

  • کد خبر: ۴۱۹۲۳
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح ابوطالب مشهد تا ۱۵۵ روز دیگر
پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب، ۱۵۵ روز دیگر افتتاح می‌شود تا مسیر رونق بولوار ابوطالب شمالی هموار شود
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها در گوشه گوشه شهر مشهد شاهد هستیم که مدیران، مهندسان، تکنیسین‌ها و کارگران شهری در تلاش اند تا با خاتمه دادن و به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی شهر، نام خود را در آبادانی شهر مشهد ثبت کنند، اما ارزشمندتر از این، فعالیت و تلاش برای عمران و آبادی نقاطی است که ساکنان آن سال‌ها در همین شهر طعم محرومیت را چشیده اند.

یکی از این محلات محروم بولوار ابوطالب شمالی است. این محله علاوه بر بسیاری از محرومیت ها، دچار بن بستی ترافیکی نیز هست و همین مسئله سبب شده است محرومیت این منطقه شهری که در نزدیکی یکی از شریان‌های ارتباطی شهر نیز قرار دارد، بیشتر به چشم بیاید. ازاین رو مدیران شهری در دوره فعلی مدیریت شهر، تلاش خود را برای رفع گره‌های ترافیکی این منطقه آغاز کردند و با کلنگ زنی پروژه اتصال بولوار ابوطالب جنوبی به ابوطالب شمالی، در بهار امسال تلاش کردند تا راه برای توسعه این منطقه محروم باز شود.


تلاش برای کاهش بار ترافیکی میدان سپاه

درهمین زمینه، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اقدامات متعدد این معاونت در توسعه و آبادانی مشهد گفت: یکی از مسائل حائز اهمیت برای ما موضوع کاهش بار ترافیکی میدان سپاد است. ازاین رو با توجه به اهمیت اتصال بزرگ راه شهید چراغچی به بولوار ابوطالب و همچنین ایجاد مسیر دسترسی دیگری برای بولوار خیام شمالی و کاهش بار ترافیکی میدان سپاد، موضوع تقاطع غیرهمسطح ابوطالب به تصویب شورای شهر رسید.

خلیل ا... کاظمی با تأکید بر اینکه این عملیات عمرانی در یکی از نقاط کم برخوردار شهری در حال انجام است که می‌تواند سبب توسعه بولوار ابوطالب شمالی شود، بیان کرد: در همین راستا و بر مبنای مصوبه شورای شهر، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ابوطالب با هدف اتصال بولوار ابوطالب شمالی به جنوبی از ۷‌اردیبهشت ماه امسال شروع شده است.


پایان اسفند، آغاز گشایش در ابوطالب شمالی

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی قرار است این پروژه در اسفندماه ۹۹ بهره برداری شود و براساس برنامه روزشمار، ۱۵۵ روز تا زمان بهره برداری از این پروژه شهری فرصت باقی مانده است.
کاظمی درباره اعتبارات این پروژه اظهار کرد: رقم اولیه برای ایجاد این تقاطع ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، اما باید در نظر داشت که برای تکمیل این پروژه نیازمند تحصیل حریم هم هستیم و شهرداری منطقه ۲ مشهد در حال خرید املاک مستقر در حریم این پروژه است.


پیشرفت ۲۸ درصدی

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: از زمان شروع عملیات اجرایی تاکنون، پروژه اتصال بولوار ابوطالب شمالی به جنوبی، پیشرفت فیزیکی ۲۸‌درصدی را ثبت کرده است.
وی در ادامه به اهمیت احداث این تقاطع در راستای توسعه بولوار ابوطالب شمالی پرداخت و گفت: ایجاد این مسیر دسترسی برای محله‌ای که سال‌ها در بن بست بوده است سبب رونق خواهد شد و مورد استقبال مردم خواهد بود.

کاظمی تأکید کرد: اینکه ما بتوانیم مسیری را از بن بست خارج کنیم علاوه بر ایجاد رضایتمندی سبب رونق کسب وکار و رونق بافت مسکونی منطقه خواهد شد و با پایان پروژه ابوطالب شاهد خواهیم بود که مسیر دسترسی اهالی بولوار ابوطالب شمالی به یکی از شریان‌های اصلی که همان بولوار ابوطالب جنوبی است باز خواهد شد.

او در پایان تأکید کرد: با بهره برداری از این پروژه، مسیر دسترسی بولوار ابوطالب شمالی به منطقه سپاد تکمیل و در نهایت با اجرایی شدن مسیر دسترسی این محدوده به بولوار بهمن، این بافت شهری کاملا از نظر دسترسی‌ها باز خواهد شد و شکلی شهری به خود می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->